I needed a break

Hej hopp! Nu har jag tagit några dagar ledigt från bloggen.. Jag var så trött på skiten så det har känts bra att vara bort från den en stund :) Hoppas att jag orkar komma tillbaka nu då.

Annars så är det min sambos födelsedag idag! :) Jag har sjungit lite "happy birthday" med min morgontrötta röst och gett honom presenten! Han fick en rakapparat. Han fick den här gången en lite dyra variant och jag hoppas att den håller flera år nu så att jag inte behöver köpa en till på ett tag :D

Jag ser att jag inte bloggat på 5 dagar nu. Så vad har hänt under dessa dagar?
Över helgen var jag ju i Närpes. Fredagkväll for vi ganska sent efter mitt kvällsskifte till Närpes. Där for vi till syster R och firade hennes födelsedag med tacopaj och glass. Sen bar det genast iväg till Kalax och sova.

Lördag jobbade jag 09-16. Efter jobbet for vi till mamma och pappa, och där fick vi mat. Sen hämtade jag Alvin och lekte med honom en stund. Då bar det sedan av iväg till Kstad på Shower Power! Showen var riktigt bra! Alla var så duktiga. Det var även speciellt kul då det var mycket humorinslag i det och inte så "stelt och fint" som det lätt kan bli. Showen slutade ganska sent så vi for till Kalax och sova.

Söndag sov vi länge. Vi for till mamma och pappa, och fick äta mat. Leka med lilla Alvin lite. Och sen bar det av till Vasa igen. Vi for och gymmade och simmade :) Skönt var det! Dock hittade jag inte min bikiniöverdel så jag fick simma i sportbh :P Vi hyrde två filmer och kollade på dem och dippade grönsaker.

Måndag sov vi också länge. Jag hade kvällsskift den kvällen. Inget speciellt hände då tror jag.

Tisdag hade jag också kvällsskift. Dessutom hade jag utvärdering då! Utvärderingen gick riktigt bra :) De var nöjda med mig och avdelningsskötaren sa att jag gärna får komma och jobba någongång. Mina handledare tycker att jag har utvecklats mycket under de fem veckorna, och det tycker jag själv också!

Alla har ju sagt att sjukhuspraktiken är så hemsk, men jag tycker det har varit kul! Jag har lärt mig massor! Jag tror nog det beror på mycket på studeranden själv, vilken attityd  och inställning man kommer med till avdelningen, hur man blir behandlad och hur man upplever praktiken. Klart att det finns avdelningar men otrevligare personal som är trötta på studeranden, så jag drar inte alla över en kam.

Igår, onsdag, hade jag sista morgonskiftet på inremedicinska avdelningen! Jihaa!
Var och frågade till kirurgiska avdelningen igår också när jag får komma på måndag Så jag börjar kl.10.00 på måndag på den nya avdelningen. Hoppas den går lika snabbt och att jag trivs :)
D och jag var till gymmet igår kl.21.00 :D Skönt att träna så sent. Det var raka vägen i säng efter träningen då jag var så trött. Heheh..

Nu är jag ledig ända till måndag och jag ska njuta av varenda minut jag är ledig. Fast imorgon är det mera fart på dock! Jag ska på obduktion från morgonen och sen är det Pampas Nationaldag! Vad kul det kommer att bli!

Nu ska jag sluta skriva, för det har redan blivit en roman. :P Vi ses!
2010-03-25 @ 08:07:05 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }