Så var dagen slut

Ah, äntligen får jag lägga mig på soffan och inte ha något mer för mig! Så skönt!
Föreläsningen blev lite kortare i och med att vi inte tog någon paus, men ögonen började kännas ganska tunga. Vi gick inte genom allt den här gången utan det kommer mera nästa tisdag om samma ämne..

Vi hade ju som sagt om onkologi, läran om cancersjukdomar. Var faktiskt ganska intressant nog. Men inte är det något jag vill jobba med speciellt, men som föreläsaren sa så är det en sjukdom som ingen av oss kommer att kunna undvika. Vi kommer att möta det på ett eller annat vis. Fast en bra grej föreläsaren sa var att man inte ska se cancer genast som en stor skylt där det står döden! Vi ser det alltför lätt. Det är ju ändå över 50% som insjuknar i cancer som överlever. Det är fler människor som dör i hjärt- och kärlsjukdomar. En hemsk sjukdom är det ju trots allt.

 

Nu ska jag fixa lite mat ;)

2010-01-12 @ 17:00:38 Studier Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }