Får man skämmas över att vara från Finland ibland?

Godmorgon allihopa! :)

Söndag idag och det snöar så härligt där ute! Jag gillar verkligen då vi har en riktig vinter!

Med tanke på min rubrik så valde ju Finland årets eurovisionsbidrag. Alltså varför lär finnarna sig aldrig??? Jag fatatr inte! Finnarna borde bannlysas från eurovisionen eftersom de inte fattar vad internationell musik betyder! För det första är det ju världens finn-klang på det hela och för det andra sjunger de på finska. Finska är ett så olikt språk från de andra europeiska språken så INGEN fattar ju något och melodin rycker ju inte ens med en.
Finlandssvenskarna borde få ha en egen tävling :P

Om jag har några läsare från Sverige så ska jag ge er en liten ordlista:
Finne - en människa som bor i Finland och pratar bara finska
Finländare och Finlandssvensk - en människa som bor i Finland och pratar finska och svenska

Här är bidraget jag inte är stolt över (egentligen borde man inte ens få visa det):







Nu ska vi äta frukost :)

2010-01-31 @ 10:44:06 Jag tycker till Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }