Det är kul att städa

Varför är det alltid så kul att städa då man borde läsa på tent?
Nu just skulle jag vilja städa och reda upp men jag vet ju att jag måste läsa på tent! Verkligen måste! Det är ju imorgon det är tent...

Och speciellt om jag skall åka till Fontana en stund ikväll med Fia! Då måste jag läsa nu.

Dagens föreläsning var intressant! Det handlade om Barn Onkologi! Jag tror inte att jag själv skulle klara av att arbeta med barn som har cancer. Skulle vara så tragiskt. Jag tror inte att jag skulle kunna lämna arbetet på arbetet. Jag skulle ta med det hem och sitta och fundera. Tror det skulle vara alltför känsloladdat för mig personligen. Bra att det finns sådana som klarar av det!

Ofta då man hör ordet cancer så tänker man genast på döden. Men för barn är överlevnadsprocenten 70-75% och för vuxna över 50%. Egentligen är det inte så grymma siffror men man tänker ändå genast på döden. Det finns egentligen värre sjukdomar men vi ser detta som jättegrymt.

Nu ska jag orka läsa en liten stund.

2010-01-20 @ 12:16:48 Studier Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }