HELG!

Åh, gud vad skönt det är att det är helg! :)
Jag har duschat och packat. Ska bara äta nu och vänta på att D ska komma och hoppas på att vi snart ska börja åka mot Närpes. Vi har tänkt vi ska spendera kvällen hos mamma och Alvin. Pappa är påväg till Oslo med farbror och ska åka till kusin med ett flyttlass. Mamma är även barnvakt ikväll så vi ska göra henne och Alvin sällskap då.

Syster R kommer att komma hit över natten så vi måste träffa henne någonstans och ge henne nyckeln. Får se var :)

Dagens praktikdag har gått snabbt! Dock har det varit ganska tungt psykiskt. Det är en patient som vet att hjärnan inte hänger med riktigt. Och då patienten ska göra en rörelse och hjärnan inte vill hänga med riktigt så att t.ex. armen far riktigt åt fel håll så börjar patienten gråta. Jag tycker det är så hjärtskärande! Vid gymnastiken satt jag hela tiden bredvid patienten så att jag fick stöda och hjälpa denne. Det är nästan bättre att man är helt omedveten om sin sjukdom. Huj!

Jag ska även säga en annan sak: KVINNOMISSHANDEL. Fy fan.

Nu har jag alltså bara 4 dagar kvar av praktiken och de dagarna har jag nästa vecka! Härligt!

Vi hörs senare ikväll! :)




Jag är annars med i en tävling om att vinna boken "14 år till salu" på bloggen http://iamcarro.blogg.se
Ni kan ju själv också gå in och tävla också. Reglerna finns på hennes blogg, men jag kan berätta kort att man antingen ska skriva ett inlägg åt henne att man vill vara med eller så länkar man henne, vilket ökar chanserna att vinna :)

2010-02-12 @ 15:03:37 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }