Gulisintagningen

Ska berätta lite om Gulistintagningen igår! Tyvärr har jag inga bilder alls från igår.. För det första var vi alla fastbundna i benen så det var lite svårt att börja ta kort av sitt eget lag och för det andra så hade vi världens svartsäckar på oss så det var svårt att komma åt telefonen (som jag fotograferar med).

  • Vi började kvällen på Wasalandias parkering och där blev vi uppdelade i grupper på ca 5 personer. Vi skulle binda fast oss genom att dra snöret genom byxbenen och vidare till nästa person, så på det viset gick vi hela kvällen och jag kan säga att det var jobbigt! Ont gjorde det också till slut.
  • Vi fick ett papper med uppdrag. Vi skulle till 7 punkter plus en jokerpunkt. Vi skulle även samla ihop några saker som skulle ge oss extra poäng.
  • Ställena var:
    • en stafett där vi skulle springa runt två träd och sen snurra runt en pinne 45 varv. Snurrigt värre!
    • skulle blåsa upp kondomer på huvudet tills de sprack
    • klädsträcket! (fiasko för mitt lag)
    • frågesport
    • sånguppträdande
    • gå och köp en drink var och sen blanda ihop allt i en skål och drick upp på tid
    • tvätta ett övergångsställe
    • vi fick ett papper med uppdrag där vi skulle dra dit en massa folk med olika egenskaper, t.ex. Under 150 cm lång, fjortis, har cykel, kan en barnsång, har vantar, över 60 år gammal, kan Irans huvudstad, kan planeterna o.s.v.
  • Då vi gått genom alla ställen skulle vi samlas vid torget och vänta på de andra. 22.00 sa vi eden vid statyn på torget. Direkt efter det SPRANG vi till Ollis, men kom ändå inte in p.g.a. att det var så fullt.

Det var min tredje gång jag varit på gulisintagning nu och det får nog räcka för min del nu :) Nästa år ska jag sitta bredvid och skratta! Nu undrar ni också "Tre gånger? Why?". Jo, för att ifjol var jag från skolan en gång och från Vasa Nation en gång.

Om jag ska välja den bästa så var det nog Vasa Nations!
2009-09-11 @ 10:27:28 Studier Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }