Dramatisk morgon

Godmorgon :) Hoppas ni haft en lite lugnare morgon än jag..

Jag steg upp lite före 10.00 och gick i duschen som vanligt. Plötsligt är halva såret vidöppet och jag ser alla lager i min hud och blod rinner. Jag får panik och kastar om handduken och sätter papper på handleden och springer till D och visar. Han säger genast att vi måste åka till akuten.

För mig svartnar det för ögonen så jag måste sätta mig ner i soffan och lugna mig lite. Sen gick jag i duschen igen för jag hade balsam i håret ännu och där var jag tvungen att sätta mig ner också då det igen svartnade för ögonen. Då jag var klar var jag tvungen att sätta mig på toalettstolen och D gav mig en banan.

Janå, då for vi till akuten men där sa de att de inte kan sy eller limma ihop det längre då det är ett så pass gammalt sår så jag fick bara lite butterfly-tape att tejpa fast såret med. De visste heller inte på sjukhuset vart jag ska åka i och med att jag är skriven i Närpes men bor i Vasa :/ De funderade också ifall jag skulle behöva antibiotika. Hoppas inte!

Det är konstigt vad jag är känslig mot blod och sår på mig själv, i och för sig var det ju mycket djupt! Men på andra är sår och blod ingenting :P
2009-09-10 @ 10:03:03 Olika funderingar Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }