American Pancakes

Jag hittade receptet på nätet och de här var riktigt goda! Mums!

Detta behöver ni för 4 personer:
  • 2½ dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • ½ tsk salt
  • 2 msk socker
  • 2½ dl mjölk
  • 1 ägg
  • 2 msk smör

  1. Blanda de torra ingredienserna i en skål.
  2. Smält smör och blanda med ägget och mjölken. Blanda i de torra ingredienserna och vispa lätt.
  3. Stek pannkakorna i smör.
  4. Servera med smält smör och sirap eller bacon (jag föredrog sirap och sylt, grädde om man har)

 

Som ni ser på bilden så är de här tjockare än vanliga plättar :)

 

De är mycket kraftiga de här plättarna! Jag gjorde dubbelsats då jag tyckte att smeten såg så liten ut men vi orkade inte äta så många så vi har att äta plättar imorgon ;P

2009-09-22 @ 18:03:42 Recept Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }