Världens godaste kladdkaka!

Nu ska ni få receptet på världens godaste kladdkaka!
Den är jätte enkel att göra också :)

Detta behöver ni:
  • 200 g mörk blockchoklad
  • 200 g smör
  • 2 dl socker
  • 2 ägg
  • 3 dl vetemjöl
  • 1 tsk bakpulver


  1. Smält choklad och smör på svag värme under omrörning. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda mjöl och bakpulver.
  2. Rör försiktigt ner den avsvalnade chokladsmeten i äggblandningen. Sikta ner mjölet och rör om tills allt är blandat.
  3. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar botten. Grädda i något under mitten av ugnen i 225°C, 12-15 minuter. Ta ut kakan och låt den svalna. Sätt in den i kylen.
  4. Serveras kall med vispad grädde eller vaniljvisp.

 

 

Jag äger ingen form med löstagbar botten så jag har en ugnsform med bakplåtspapper :)

 

Jag tänkte fälla den så därför är den lite mörbultad i högra hörnet :P

2009-10-02 @ 18:19:06 Recept Permalink


Kommentarer
Postat av: Carro

Har precis bakat kladdkaksmuffins inför kvällen. =)

2009-10-02 @ 18:54:57
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }