Recension

Recensionerna för Ur mörkret har kommit ut.
Syd-Österbottens recension har jag inte läst ännu men tidningen kommer förhoppningsvis snart hit till skolan.

Läste just Vasabladets och jag blev lite besviken. Eller egentligen ganska mycket besviken.
Det verkade som att skribenten inte hade förstått pjäsen riktigt. Skribenten lyfte fram en massa oväsentliga saker och jag fick aldrig riktigt tag i det att var det en bra eller dålig pjäs?

Pjäsen handlar ju lite om satanism men det är inte just satanism som är hela poängen med hela pjäsen. Det stod i Sydin en gång att det skulle kunna ha varit vilken "tro" som helst.. Men Vasabladet hade mest skrivit om själva satanismen och att varför folk måste bli upplysta av den via en teaterpjäs. DET SKA DE HELLER INTE! Det är inte det som är poängen!

Min egen recension är iallafall att pjäsen är mäktig, jättebra, en känsloväckare, en tankeväckare och alla möjliga superlativ jag skulle kunna nämna!


Jag hoppas ni alla andra går efter ryktet (vilket Närpesbor brukar göra.. hah!) och går och ser pjäsen! :)

BOKA HÄÄÄÄÄR!


2009-10-27 @ 08:27:11 Jag tycker till Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }