Vaccinfrågan

Kom just in på den här bloggen om fem orsaker för att ta vaccinet.

Jag sa från början att jag INTE ska ta vaccinet, men så har mina tankar börjat snurra. Borde jag ta? Ska jag strunta i det? Tänk om..? Jag hör ju också till en riskgrupp på grund av min astma..

Då jag kom in på det där inlägget så stod det att han fått grym andnöd och då tänkte jag genast att jag borde nog ta det där vaccinet. Men ju längre jag scrollade och läste kommentarerna så har jag slutit fast vid att INTE ta vaccinet.



Min motivering är:
  • vaccinet ger inte totalt skydd mot influensan, du kanske får lindrigare besvär, dock smittar det ännu

  • svininfluensan är inte så mycket annorlundare än vanlig influensa
  • vaccinet är inte så testat ännu så vi vet inte vilka biverkningar vi får i framtiden
  • jag tror att det är en stor mediasak
  • inte har vi sett att skolorna är tomma fastän alla trodde det för några månader sedan

  • vaccinet är förbjudet i Schweiz

  • det är tydligen bara i Sverige och Finland ungefär det är en total hysteri om influensan
  • inte har någon annan dött av influensan än de som haft en grundsjukdom
Har nog flera motiveringar, men det här är en början :)

Jag sa åt D också att jag tror nästan vi haft den redan. Vi var enorm sjuka där ett tag just innan skolan började. Båda var totalt trötta och febriga. Men det gick om efter en par dagar ;D
2009-11-03 @ 20:55:29 Jag tycker till Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }