Karelska piroger

Nu har vi mumsat i oss karelska piroger! Och ack så gott!
Har inte ätit dem på länge och då jag såg dem i affären igår tänkte jag att jag ska köpa dem!

Och för att vara en äkta finne ska man ju ha äggsmör på dem!

Här kommer receptet på det:
  • hårdkokta ägg
  • smör
Koka äggen hårda och skär dem i små bitar. Blanda äggen med smör. Klart!

Mängden beror ju såklart på hur mycket ni vill ha. Men jag kokade 3 ägg och satte i kanske 50 g smör. Tog smöret på måfå. Ni måste ju bestämma själv om ni vill ha mycket ägg eller ej.

2009-11-25 @ 19:49:33 Recept Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }