Resan mot huvudstaden

Igår blev det lite bråttom när vi skulle åka mot Vasa till tåget mitt.
Vi lämnade kvar hos mig en stund och pratade, sen skulle D ha velat ha något att äta och klockan bara gick men vi hann no riktigt passligt fram :) Jag fick vänta i tåget i ungefär 5 minuter innan det for.
D vinkade mig hejdå ända in till tåget. Sorgligt sorligt :(


Vasa-Seinäjoki tåget var nog det sunkigaste jag sett. Förstod mig inte ens på hur man får upp bordet ställt så jag struntade i det.


Trött Amanda påväg mot Helsingfors.

Då jag kom till Seinäjoki var jag tvungen att sitta där och vänta på järnvägsstation i en halvimme på nästa tåg. Det slutade med att jag överraskade min älskling med ett kort på posten :) Kortet har också kommit fram redan idag!
Tröstade mig själv också med en minichipspåse. Är ju både gräsänkling och förkyld så det tycker jag är en vettig orsak!


Andra tåget var betydligt lyxigare! Satt på övervåningen och fick ha två säten hela vägen!



Hungrig!


                                                                      Mina lambi cool mint snorpapper
var mig trogna hela resan!


















Sov ganska länge på tåget då jag var så himmelens trött.


Tåget var i ett skede 30 minuter försenat men de tog in det ganska bra så det var inte fullt så försenat då jag kom fram. Jag hoppade av i Pasila och skulle ta nästa tåg till Gamlas. Stod på den perrongen och väntade där jag steg av och kollade när tåget skulle gå så det var efter några ynka minuter bara. Sen kommer jag på att jag står vid fel perrong! Så då var det bara att springa över till rätt och jag hann precis med tåget mitt.

Då jag hoppade av tåget så såg jag att det regnade. Usch! Och jag var tvungen att gå nästan 1 km med min packning i regnet.

Jag fick också hjärtat i halsen en gång. Min väska tror jag gled på något sätt så det plötsligt blev lättare, men det kändes som att någon tog i väskan bakifrån! Jag flämtade till riktigt och hjärtat slog i 100 och jag kollade bakåt men ingen var där. Usch vad hemskt!

Då jag stiger in genom dörren här ligger en massa post på golvet vid dörren. Det ligger ännu där för jag har inte orkat plocka upp dem.
2009-05-06 @ 17:03:04 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }