Slut för idag

Har slutat skolan för idag nu! :) Har som sagt haft läkemedelsräkning och det gick ganska bra för mig att räkna så jag kom genom alla tenter med inget fel alls, eller jo ett litet ett som jag genast såg vad jag gjort för fel..
Så imorgon är jag befriad från den lektionen och får igen sova lite längre :) På eftermiddagen har vi övning i katetrisering.

På samma gång som jag fick Sydin ner i brevlådan så fick jag även ett brev. Öppnade brevet och ser att det var en räkning på 30€. Funderade att what the fuck. Så står det att jag måste betala en straffavgift för att jag inte avbokat min läkartid och inte dykt upp till läkaren den 11.3. I min kalender står det 19.3 att jag skall till läkaren så jag ringde genast dit och sa att det måste nog vara något missförstånd här nu. Att när jag ringde och beställde til sa gubben i telefonen att torsdagen den 19.3 kl.16.40 får jag komma dit till någon läkare Tuula. När jag pratade med en tant i telefon idag så sa hon att i deras datorer står det nog att det skall vara den 11.3. Så sa hon att jag ska fara dit och skriva någon lapp om varför jag inte tänker betala räkningen och ifall de godkänner mitt argument. Jag sa på samma gång att jag skall ha en ny tid då! Så frågade hon vad jag skulle på och jag svarade på det så sa hon "Men varför har du tänkt fara till den där läkaren före de?" så sa jag att jag inte vet att det var bara gubben i luren som sa jag skall till henne.. Så tycker tanten att det är fel läkare. Ja jeesus. Tänk sku ja ha fari dit då till fel läkare :P Det där får de nog reda ut själv, jag tänker inte betala 30€ för någon annans misstag.
Hoppas bara jag får en tid snart för mitt recept behöver förnyas. De sa bara att jag är i någon kö och måste vänta på en tid. Dåligt system. Ge mig en tid!

Usch vad sådant kan förstöra ens dag! Var riktigt uppskärrad när jag for till skolan. I och med att jag är berfriad från morgonen imorgon så ska jag till hvc och kolla upp det där. Och på samma gång ta en tid så att jag säkert får se vad de skriver i sin dator och vad jag i min kalender.

Börjar bli hungrig igen. Hoppas D slutar någongång..

Hejdåå :)
2009-03-18 @ 13:40:03 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }