Min arbetsdag och världen är liten

Sista inlägget för ikväll nu!

Ska berätta kort om min arbetsdag idag.
Började klockan 13.00 men Dennis och jag for mot Näsby runt halv och cruisade runt i centrum lite. Så satt vi och pratade en stund innan jag gick in på jobbet. Hade ingen lust idag att jobba men man var ju tvungen.

Då jag kom in så bytte jag om och gick ner till kassan och då började min arbetsdag.

Dagen har varit allmänt slö. Folk är väl bakfulla ännu efter midsommaren och äter matrester så det orkar inte handla nytt :P Sen har det ju varit så fint väder idag också och då är det mindre folk och handlar. Alltså jag har med andra ord fått sitta och ha lite tråkigt idag i jobbet.

Där ganska i slutet på dagen så går det en kille vid godishyllan och mitt hjärta börjar banka och jag tänker att "Gud vad han liknar min småkusin från Tavastehus! Men nä inte är det han.. Eller är det?". Han är långhårig och skäggig :P Så ser jag att han kommer till min kassa och jag tar mod och frågar på finska "Nog är väl du Niki?" och han svarar ja :D Det var en lättnad för mig att det var han och att jag inte frågade en helt okänd på finska om han heter Niki :D Men kul att se Niki!

Han arbetar med asfaltera och han har flera somrar råkat vara här i trakten nu och hälsa på oss någon dag :) Men gud jag tänkte inte känna igen honom! Har har ju varit så välskött men nu var han långhårig och skäggig :P Plus att han blivit muskulös.

Han var min allra första kärlek. Det finns foton på då jag och han sitter i sandlådan och leker med varandra :P Hahaha.. Kul.

Nu ska jag gå och sova! Imorgon är det sovmorgon ;) Men inte för länge för jag ska sola!
2009-06-22 @ 22:41:00 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }