Samtal mellan en tysk och mig

I affären på lördagen kom det två tyskar och skulle ha tobak me jag fattade inte att det var tyskar först. Det blev lite knepigt.

Tysk - I want five boxes of cigarettes.
Jag - Which of them?
Tysk - L&M!
Jag - What color?
Tysk - L&M!
Jag - What color?
Tysk - Blue.
Jag - Big or small?
Tysk - I can't speak english.
(Jag får ut och hämtar ett stor och ett litet paket och frågar vilket, de valde det stora och jag hämtar 5 paket)
Tysk - Noo, five boxes! (=limpor)
(Jag hämtar limpor men hittar bara fyra)
Jag - I only have four.
(Tysken tar två limpor)
Tysk - I want zwei!(=två på tyska)
(tar betalt)
Tysk - Danke schön! Tschüs!

Hahahaha! En kund som kom efteråt sa "Gud vad invecklade! Jag tyckte nog han sa five hela tiden också.."
2009-07-13 @ 08:43:36 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }