Flitig

Har just varit ut och sprungit :) Det är tredje dagen i rad nu. Tycker det är härligt att jag bara plötsligt kan gå ut och springa utan att tänka "Jag måste..". Mycket lättare och roligare att tänka att det är roligt att gå ut och springa. Jag tycker jag känner mig bättre redan nu än ja va i måndas. I måndas var jag tvungen att gå lite också men nu har jag sprungit från dörr till dörr :)
Är riktigt svettig nu så efter att jag bloggat ska jag hoppa i dushen.

Idag hade jag som sagt inte så lång dag i och med att jag skippade matematiken. Vi slutade med svenskan ungefär 11.00 och efter det gick jag till Cor-huset och köpte ett kopieringskort och printade ut mitt Psykos-arbete. Jag fick inte printaren installerad till min dator, tyvärr.
Hade seminarie i svenska idag. Tyckte att alla hade intressanta ämnen idag.
Jag hade mitt igår och jag hade mitt om boken Vingklippt Ängel och jag tyckte det gick riktigt bra. Vi var bara tre stycken som hade om en bok så det var ju bra. Folket verkade nu intresserade av att läsa boken åtminstone! :)

Efter skolan idag for jag in till stan. D kom dit också för han hade haft ledig dag idag.
Jag köpte 2 basic toppar från GT idag. Jag veet, jag skulle inte shoppa något! Men jag vet inte vart min vita topp har försvunnit så jag var tvungen att handla en. Sedan så köpte vi t-skjortor som vi ska trycka några bilder på. Får se vad vi hittar på. Var och åt till Morrisons idag. Jag hade ätit 2 weetabix 7 i morse å lunchen åt jag typ 1-2 så jag var vrålhungrig!

Imorgon är jag ledig. Då blir det nog bara att vara i vårdvetenskapens tecken.
Jag tyckte jag var så duktig på att läsa de där två andra vårdvetenskapsböckerna men den här Den lidande människan  är nog en plåga! Jag sniglar mig fram för jag tycker det är så tråkigt och så "Vem bryr sig?". Ja, det finns kloka ord också men det är skrivet på ett sådant sätt att fastän man skulle läsa en mening tio gånger så fattar man inte vad de menar egentligen. Suck!

By the way! Inatt var det riktigt konstigt. Vi har alltid upp fönstret här i lägenheten för det blir så varmt annars. Janå så vaknade jag av att någon gubbe stod därute och ropade och härjade! Han var nog full för det lät så. Han bara svor och var arg. Blev ju nästan rädd jag. Jag steg upp och tittade ut genom fönstret ifall han var rätt utanför för det hördes så bra allt han sa, men troligan var han nog bara väldigt högljudd för jag såg ingen gubbe. Han härjade nog på ganska länge innan han slutade. Efter ett tag så hörde man "Missä helvetti sä oot ollu!? Mä oon odottanu sua tosi kauan!". Och sen hördes det ingenting mer. Usch. Det var hemskt.
Jag vet ju att det är en massa fyllisar här. Men ända tills nu har ingen härjat på. Enda de har gjort är att ha suttit på parkeringsplatsen med en gitarr i handen och sjungit. Men de har nog lämnat den nyktra ifred.
Det är konstigt att folk som är här har råd att vara full veckor och dagar i sträck och sen så har de råd att köra taxi varje dag. Strange.

Nu tror jag det börjar vara dags för dushen och efter det skall jag titta på Salkkarit, Friends och Simpsons som varje annan kväll :) Eller de kvällar jag hinner rättare sagt.
Efter detta blir det vårdvetenskap igen! Blä.

Ha d!
2009-01-28 @ 18:08:40 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }