Trött

Ja, jag är verkligen trött men klockan är så mycket redan så jag sku inte få gå och sova för då orkar jag inte göra något annat idag heller.
Har just printat ut några handouts från blackboard. Äntligen funkar det här hemma när jag laddade ner Adobe Reader så nu behöver jag inte printa ut dem i skolan.

Bloggade lite efter inremedicin och efter det hade jag klinisk vårdlära. Hade bara allmänt om det idag och gjorde en massa annat också. Det är förhöret var nu inte alls något allvarligt :P Jag hade ju bara bläddrat genom boken lite och tänkt att det inte kan vara så viktigt. När vi kommer in i klassen så säger läraren att vi ska ha det här förhöret nu och det är endast för vår egen skull så vi ska se hur mycket vi kan och hur mycket vi inte kan ifall vi måste läsa på lite till, eftersom anatomin är så viktig och kliniska vårdläran förutsätter att man klarat anatomin. Läraren sa också att vi inte behöver skriva namnet på förhöret om vi inte vill. Så så viktigt var det :) Så ibland är det bra man är lite lat och inte lägger så mycket tid på sånt ;D

Beställde annars två böcker idag. Det blev 117€ sammanlagt :( Bläää. Nästan hela studiestödet som kommer imrn går ju till böckerna. Jag köpte Invärtesmedicin och Hoida ja kirjaa. Det är ju nog viktiga böcker men varför ska de vara så dyra?? Om någon ändå skulle kunna skänka lite money åt mig.

I den kliniska vårdläran så kommer vi att ha olika praktiska övningar som bäddning av säng, sticka nålar i varandra, tvättning av patient o.s.v. Sen ska vi öva på VARANDRA att lägga ner en näsmag-sond. Oj urk! Jag kommer att spy. Jag är även nervös för det där stickandet. Att sticka själv tror jag inte är så jättefarlig för det gör ju inte ont i mig :P Men att bli stucken av någon som inte har stuckit förr!! Det kommer att bli en pina.

Imorgon ännu är det en lång dag. Sen på torsdag får jag sova! Har bara lektioner på eftermiddagen då :)

Måste bara berätta om dagens teknik. Våra föreläsningar i Inremedicin så bandas varje gång så om man är borta någon lektion så får man sitta och titta på föreläsningen på nätet :) Det tycker jag är jättebra! Så nu har jag börjat fundera att jag komma hem till Närpes någon dag extra och sen titta på nätet det jag missat :) I like it! Finns nog något bra med tekniken i dagens värld också..
Bara de skulle utveckla det så långt nu så att de flesta föreläsningar skulle kunna bandas och sättas in på nätet. En nackdel är ju förstås att många kanske väljer att stanna hemma istället för att fara till skolan då och det är ju synd om föreläsaren då som måste stå och prata till en tom sal.

Nu ska jag lägga mig ner och läsa Sydin och efter det ska jag ut och springa :)

Have a nice day!
2009-02-03 @ 16:53:03 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }