Kväll

Nu börjar det vara dags för att krypa till kojs igen och titta en på DH-avsnitt före jag börjar sova :)
Har tidig väckning imorgon igen och på onsdag.
Har ju bytt period nu så jag har 3 nya ämnen. Två av dem har jag haft idag; läkemedelslära och inremedicin.
I inremedicin har vi en blivande läkare som föreläsare så han är ganska ung. Tycker nog han verkar helt bra men det är alltid den där första lektionen där man skall gå igenom allt allmänt som allt verkar lite yrigt och tråkigt.
Läkemedelsläran var nog helt intressant också. Kommer säkert att bli svårare med tiden och tråkigare.

Imorgon har jag inremedicin och klinisk vårdlära. I kliniska vårdläran ska vi ha ett anatomiförhör och jag har inte orkat fokusera så mycket på det ikväll. Jag bläddrade snabbt genom sidorna och tänkte att det kan ju inte vara så dödsviktigt det där förhöret. Och jag tror nog att jag kan det mesta om matsmältningen, andningen och hjärtat.

Jag har heller inte motionerat idag. Har börjat få ont i mitt knä igen. Det känns som att det skall vara en nerv i kläm i röven som sedan strålar ner i knät. Det gör ont när jag går i trappor men annars kan jag nog leva med det. Imorgon blir det motion iallafall! Har inte fått tillräckligt med frisk luft idag och så vill jag röra på mig. Dock var D och jag till Prisma gåendes så lite har jag rört på mig i friska luften. Eventuellt har jag gått ca 1 km :) Bättre än ingenting.

Två nätter kvar med D nu och sen far han upp till Närpes och ska jobba :/ Sad. Blir ensamt här i lilla lägenheten. Är ensam till måndan då. Men jag ska väl nog hitta på en massa kul iallafall :) En essä måste jag skriva över helgen. Ska på studiebesök på fredag till Stengårds sjukhus och efter det ska en essä skrivas och den skall vara in på måndan därpå. Alltså jag har 3 dar på mig att skriva den. Fredag blir det halarsitz med flickorna åtminstone :) Katarina ska få ha lite "inflyttningsparty" nu när hon har flyttat till sitt 17 kvm :P Det blir skoj!

Men nu ska jag hoppa ner i sängen min :)
Gonatt med er
2009-02-02 @ 20:36:15 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }