Helg!

Har just varit ut och sprungit-promenerat :) Gick ut alltför tidigt efter maten så jag började må dåligt när jag sprang så jag gick en bit också. Men nog blev jag svettig för det :) Huvudsaken är det! Det är så fint väder här idag också! Inte för kallt och sen så är det soligt :) Skönt skönt!

Hade en bloggfri dag igår. Hade egentligen inte tid att sätta mig ner och skriva något. Hade hela tiden någonting på gång. Städade hela lägenheten. Dammsugade, torkade golvet, bytte sängkläder, städade kylskåpet och alltmöjligt. Idag har jag tvättat flera lass med kläder. Igår när jag hade städat (med D som lite hjälp) så var det så skönt att lägga sig ner i en ren säng och lägga på DH med en massa frukter att äta :) Myyysit!

Igår fick jag leka nurse hela dagen :) Var ganska skoj nog med bara praktiska övningar en gång. På förmiddagen borstade vi tänderna på varandra. Det var ganska svårt faktiskt! Mycket lättare på sig själv.. Sen så kittlade det när någon annan borstade åt en :P Själv när man borstar har man ju heller inget problem med att få rum med borsten i munnen men när man borstade en annan var det som att man inte fick rum med borsten i munnen :D Borstningen gick så snabbt så vi fick öva på de saker vi redan gjort, t.ex. bädda sängen, mäta blodtryck och sen så fick vi "leka" med sängarna och se var man får upp/ner allt och hit och dit :P

På eftermiddagen hade vi lyftning. Först hade vi bara att vi lyfte patienten högre upp i sängen men och utan hjälpmedel. Sen förflyttade vi patienten från säng till rullstol. Det var ganska svårt! Det var så mycket olika konster och tekniker man skulle tänka på. Till sist fick vi bara en demonstration om hur man lyfter en patient som fallit på golvet.

Vi har varit och köpt 4 Ac/Dc biljetter till :) Igår och i förrgår.
I förrgår var vi till helvetet :P Det var i Sjundeå och den där gubben bodde nog bakom takana! Sa nog åt D att den här vill nog ha oss så långt bort som möjligt så att han får mörda oss där och ingen vet var :D Men gubben var nog helt shysst och småbarnsfar så han mördade inte oss. D sa att han har kört på alla möjliga ställen med GPS:en och haft signal. Den där var första stället han varit på utan signal.. haha! Vi hann också fastna två gånger men som tur har man en stark kar så jag fick sätta mig vid ratten och D lyfter ;D
Igår var vi och hämtade biljetter till Vanda. Det gick utan något problem.
Har alltså köpt in 10 biljetter. 8 är sålda. Folk vill ha mer, men priserna stiger som smör.

Har gjort en "Event" på facebook så att alla Närpesbor får anmäla sig där om de vill ta en gemensam buss ner till Helsingfors i sommar :) Gå med där om du är Närpesbo och ska på Ac/Dc i sommar! :D

Ikväll får vi se vad vi ska hitta på. De har något jubileum på Finnkino så de har bio för 1-5€ så eventuellt blir det något sådant :)
Iallafall önskade D att vi skulle göra plättar :) Igen :D Men de är så goda..

Det ligger en film där på golvet och tittar på mig och ropar att den vill bli sedd. Eventuellt ser vi den ikväll. Bara D vill se en romantisk drama.

Nu ska jag gå i dushen. Ha d!
2009-02-28 @ 15:01:17 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }