26 februari 2009

Hejsan! Ni har en sömnig Ama här nu just.. Och sen så får jag i närverna när inte internet funkar som det ska. Idag är det inte datorns fel, idag är det internet :/
Idag har jag börjat dagen med en föreläsningen om den dementa människan. Det var en kort och kompakt föreläsning och nog lärde man sig säkert något nytt. Efter detta skulle vi gå och äta men matkön var evigheters lång så vi orkade inte köa. Skulle ha haft 5 minuters matpaus isåfall om vi skulle ha köat. Istället gick vi till Supermarket och köpte smörgås och morötter :) Det var min lunch idag.
Efter lunchen hade vi inremedicin. En riktigt kort föreläsning som följdes åt av frågor som vi fick svara på för oss själva så man fick se hur mycket man kunde och sedan ska ha ge feedback på det på tisdag. Man behövde inte lämna in pappret men jag gjorde det för jag ville få lite feedback på det. Det är väl inte så farligt om man har några fel för man får ändå inga poäng för det.
Märkte att det jag kunde bäst så har jag läst i boken. Surprise :P Så jag ska bara fortsätta att läsa på det nu hela tiden.
Idag börjar jag med kapitlet om Hypertoni.

Efter skolan idag for vi in till stan. Vi skulle köpa ett födelsedagskort åt en 4åring. Jag skulle ännu ha velat gå till GT ett varv :P Men vi hann inte. Vi va och åt kinamat och sen for vi hem. D hade bråttom till gymmet så därför.

Imorgon har jag bara praktiska övningar i skolan hela dagen. Får leka nurse hela dagen :) Får ha på mig mina fina vita kläder. På förmiddagen ska vi borsta tänderna på varandra och eftermiddagen blir det förflyttning av patient.
Och det är fredag imorgon! Jeeeeij! Va skööönt. Och jag är ledig på måndag så då får jag också sova!

Föresten så kommer jag hem först torsdag nästa vecka. Den här MrD har skolkat så mycket så han får inte vara borta mera från en kurs som han har på torsdag. Blä. Nåjaa..

Men nu ska jag läsa igen :)
2009-02-26 @ 17:45:28 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }