Soffan

Nu har jag kommit hem från mormor och har överlämnat Alvin åt sin mamma :) Så nu ska jag snart ut med Jennifer! Hon ska eventuellt få köra hit ;) Spännande!

Hos mormor har Alvin, jag och mamma varit. Jag lovade ju mormor att jag skulle och smaka på räkpajen jag gjort. Den var nog god men jag vill ha massor med sallad till den så då är det mumsiger!

Annars så var vi ju till tygaffären med mamma. Vi hittade inget bra soffkuddtyg. Jag har redan två kuddar som är turkosa men jag vill ha två till och i samma nyans, men turkos är en sån svår färg att hitta rätt färg av! Vi kollade också in lite gardinstyg men den där tanten verkade inte fatta att det är TURKOST eller något som går i blått. Först tog hon fram ett tyg i mörkgrönt och ljusgrönt, ett rutat tyg som var jättefult! Jag bara "eh, nej?". Sen tog hon fram ett annat tyg som jag tyckte bara ska passa som panelgardiner, men ändå gillade jag inte riktigt den.
Så då tog hon fram ett annat som jag tyckte var helt fint men det var ganska tunt så det passar inte riktigt bra till vintern. Jag så då ett annat tyg som var fint och det skulle vara fint som panel och att man har en tunnare gardin bakom. Janå då tar hon fram BRUNT! Jag bara igen "Jag vill ha blått..".

Mamma och jag ska kanske till Vasa imorgon och kolla in tyger :)
2009-08-20 @ 18:12:51 Olika funderingar Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }