Homing

Tjenaa!

Håller på och fixar ihop en makaronilåda nu. Den ligger och steker sig i ugnen nu just och snart är den klar ;) Bara D har duschat så får vi äta..

Läste i tidningen idag att det finns ett nytt fenomen bland ungdomar nu som kallas "homing", vilket betyder att ungdomar intresserar sig allt mer för hemlagad mat och att plocka bär själv för att göra t.ex. sylt och saft. Jag känner igen mig i detta men jag har alltid varit gammaldags vad gäller mat så jag åtminstone är inte in i en trend :)

Men jag tycker det är kul att det kan komma sådana trender också och inte bara sådana konstiga och onödiga trender. Denna trend har väl kommit främst för att det har varit så mycket prat om olika tillsatsämnen och "gifter" som sätts i mat.

Det är bara bra att folk börjar koka mat från början! Jag gör ju t.ex. alltid köttbullar från början och köper inte halvfärdiga. Det kan många tycka att "Vah!? Gör du dem själv?" och andra tycker att man bara gör köttbullar till lyxmiddagar typ och för mig är det vardagsmat som man ofta gör mycket av och sen kan frysa in :)

Nu ska jag sluta babbla. Måste kolla in min makaronilåda ;)
2009-08-20 @ 11:36:00 Olika funderingar Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }