Första skoldagen och en tripp hem till Närpes

Hejsan! Ursäkta mig för att jag bloggat så dåligt men det är så fullt upp här nu just så jag hinner inte sätta mig ner och blogga.

Skoldagen började med att vi åkte till kl.10, men vi kom dit lite tidigare så vi kollade runt lite i skolan. Då man gick där på nedre våningen så kändes det som om man skulle gå i en bombskyddad korridor. Man märkte också av att det har varit ett sjukhus. Inte lika öppet och fint som på Arcada.

Då klockan slog 10.00 satte vi oss i auditoriet så lyssnade vi på saker vi inte riktigt förstod och då sa en lärare att vi skulle ha kommit till kl.12. Jag bara "Vad var det jag sa?". Janå, inte gjorde det ju så mycket. Efter infon gick jag med en handledare och vi kollade in lite vad jag gått för kurser redan. Mera om det skall vi gå genom på torsdag.

Kl.12 var det nästa infotillfälle för alla nya studeranden men den infon jag väntade på så kommer imorgon istället.

Slutsatsen jag kan dra över Novia är att människorna är mer jordnära än i huvudstaden. Inte lika fina av sig och de står med båda fötterna på jorden. Jag tror att man kommer att komma bättre i kontakt med de här lärarna.

Nej, nu måste jag sova!

By the way. Var till Närpes och tog bort ett födelsemärke på handen. Bedövningen tog ont! Men själva "operationen" kändes ingenting. Fick kolla på födelsemärket där på bordet då de tagit bort det :P Såg ganska coolt ut :D En del av mig på bordet! Nu värker det :(

Natinatt!
2009-08-31 @ 21:55:39 Studier Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }