Praktikdagen

Idag har varit en helt bra dag på praktiken.

Fick tvätta en patient från morgonen, sen sprang jag och tog blodsockret på några patienter. Sen fick jag sticka 3 personer. Den ena fick morfin. Huj! De sa att hon inte har länge kvar. Så hemskt att se henne.

Annars så fick jag vara med min handledare idag för första gången och jag gillar inte henne alls! Vilken suris!
Då jag skulle sticka en i stjärten så höll jag på att mäta upp stället där jag skulle sticka och snäste hon till "Inte är det så noga! Stick nu!" och sen när jag stuckit så säger hon "Stick inte mig!" man bara men herregud. Det är nog större risk att jag sticker dig om du ropar till sådär.
Sista gången då jag skulle sticka så började patienten spy så hon sa att jag skulle vänta lite innan jag sticker så då ropar hon plötslit "Stick då!" man bara men jösses.

Undrar varför ens sådana människor blir handledare åt studerande?


Efter praktiken for jag in till stan och vid bussen så väntade också en patients man så han var gentleman och hjälpte mig att bära väskorna mina. Snällt av honom!
Gick till McDonalds och åt en måltid och sen gick jag till tåget.

Tåget var ca 10 minuter försenad för just före Parkano stannade vi och de sa i högtalarna att vi måste backa och ta en annan väg. Men 2 sekunder senare så säger de att vi nog kan köra rätt fram. Jag och han som satt bredvid mig fnissade till.

Nu ska jag gå ut en sväng och se vad de här gör!
2009-04-29 @ 20:26:23 Studier Permalink


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Sv: Jaha, du har en annnan webbläsare i vanliga fall eller? Ja, för det är lite vita rutor här och var. Det är något knepigt. Knäppt :S

2009-04-29 @ 20:50:29
URL: http://isabellejo.blogg.se/
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }