Praktik, dag 3

Har ganska nyss kommit hem från praktiken nu. Har tagit mig ett saftglas och suttit mig ner och pustat ut.
Ska snart också ta en lite tupplur :)

Idag tycker jag det har gått helt bra och haft något att göra nästan hela dagen!
Från morgon var jag med och tvättade 2 patienter. Matade lite morgonmål.
Sen fick jag dosera medicinerna tills imorgon :) Sjuksköterskan visade åt mig hur jag ska göra och hon lämnade till och med mig ensam en tid! Så jag hoppas jag inte mördar någon patient.

Något nytt direkt har väl inte hänt. Samma procedur varje dag.

Då jag gav en tant vatten så sa hon "Kiltti tyttö kiltti tyttö!" översatt till svenska "snäll flicka snäll flicka". Och sen sa hon att hon ger mig 10 poäng! :P

Helt kul dag idag.
2009-04-22 @ 13:55:31 Studier Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }