Min dag i ett nötskal


Började dagen med klinisk vårdlära och information om praktiken. Slutade redan 13.00 och Katarinas och mitt tåg skulle fara först 16.30 så vi hade läääänge på oss att få tiden att gå.

Så vi for in till stan. Jag shoppade ett bikini på Gina Tricot (bilder kommer imorgon).
Sen åt vi på McDonalds IGEN! Men billigt och gott.


Jag ser lite ut som en köttbulle i ansiktet men det gör inget :) Rund och go :)
Vi satt och chillade på en trappa i solen tills vi blev antastade av tiggare.

Gick till Stockmann som hederliga Finlandssvenskar och låtsades att vi var rika och kollade in 100€:s sandaler.

Här är jag på Stockmanns toalett.

Efteråt styrde vi kosan till Smarket (en mataffär) och handlade lite vatten att ha med på tåget.
Gick till järnvägsstation och var där en halvtimme före tåget skulle fara.

Satt på golvet vid R-kiosken och kände oss som luffare med våra packningar.


Sen fick vi ÄNTLIGEN sätta oss på tåget mot Närpes :) Eller första destinationen var Tammerfors för där skulle vi byta tåg. Jag satt med Katarina ända till Tammerfors och en annan tant fick ta min plats :)


Musik är bra när man inte har så mycket annat att göra.
Skoluppgifterna tänkte jag inte ens en tanke på. NEJ!

Var framme i Seinäjoki 19.30 och mamma&pappa var där och hämtade mig. Pappa bjöd på mat. Åt kycklingwok. Gott!
Sen for vi raka vägen hem och nu är jag hemma :) Ska bli skönt att få krypa ner i sängen och sova.

Inlägg i morgon igen! Gonatt alla läsare!


2009-04-09 @ 21:17:22 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: FEBB

Ja haha tack så mkt! :D

2009-04-09 @ 21:28:06
URL: http://febb.blogg.se/
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }