"Jag bara VILL bli tjockare!"

I bussen hem idag så hörde jag den här meningen och det fick mig att spetsa öronen för det är nog inte något man hör varje dag. Det var en ung flicka på ca 13-14 år skulle jag säga så sa åt sina kompisar "Jag bara VILL bli tjockare!" och hon såg riktigt lessen ut.

I dagens samhälle tänker de flesta människor bara på hur feta de är och har komplex för sina kurviga kroppar. Idealet är att man skall vara smal och vi ser överallt olika dieter, tränings- och bantningsprogram och allt möjligt annat som gör att vi skall gå ner några kilon. Men aldrig tänker vi på de som inte kan gå upp i vikt! Människor som är "smala som stickor" och inte har några kurvor alls och skulle vilja ha sådana. Ofta äter de här människor som hästar men deras ämnesomsättning är så otrolig så det fastnar ingenting på kroppen.
En del kanske äter en massa fett i princip för att bli fetare, men det brukar heller inte funka. Så vad gör man?

Varför tar man aldrig upp det någonstans?

De här smala människorna får också tåla ganska mycket skit ibland. De kan få höra att de är anorektiker, att de inte äter något alls, att de bantar, att de är sjuka osv osv Men de kan ju inte göra något åt det!

Själv är jag en relativt smal människa som äter som en häst. Jag har mina kurvor så jag har inga komplex över min kropp. Jag äter som en häst fastän jag är 154 cm och väger 50kg. Jag äter lika mycket som min sambo som är 194 cm och väger 110 kg. Men inte syns det på mig iallafall! Min ämnesomsättning är så bra och jag rör på mig också.
En gång när jag var yngre så stod jag bredvid min kusin som inte äter så mycket och min ena moster sa åt mig "Gud vad du är smal! Börja ät nu flicka!". Och jag står där och är lite stött och tänker "Kolla på hon bredvid mig då!". Jag blev nog lite stött där då jag var normalviktig och har alltid ätit bra så får JAG den kommentaren. Men inte hon som stod bredvid mig som äter en halv potatis och jag äter 5.

Kan ni förstå nu att smala människor inte alltid har det så lätt? Andra människor kan vara avundsjuka på deras kroppar, men det viktigaste är ju att man själv trivs i sin egen kropp.

Jag hoppas ni alla har fått en tankeställare efter det här nu.
2009-04-16 @ 19:36:22 Jag tycker till Permalink


Kommentarer
Postat av: JONNA

Sv: hehe ja :)

2009-04-16 @ 19:48:57
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }