Alkoholens effekter

Som ni kanske vet så är jag nu just på praktik på en långvårdsavdelning.
Avdelningen har en medelålder på 90 år. Men här finns nu tre män med skador av alkoholen. De har ordgrant "supit skallen av sig". De här männen är i 40 årsåldern. UNGA MÄN HERREGUD!

En av dem ser helt normal ut men sen när man t.ex. sätter tandborsten i handen så måste han fundera i 5 minuter vad man ska använda tandborsten till.

En annan kan bara ha upp ögonen och kan andas. Han kan inte ens äta så de har en matslang som går direkt till magsäcken och via den får han näring. Han är spastiskt och är hemipleg.

Alla borde se de här människorna och tänka lite hur mycket alkohol de faktiskt stoppar i sig!
Det har iallafall fått min hjärna att snurra när jag sett dem. Det är hemskt!

Man behöver inte vara storkonsument, det kan hända vem som helst!



Ni tycker säkert "bullshit". Men jag har sett det med egna ögon så jag tycker det är hemskt!
2009-04-21 @ 21:04:57 Jag tycker till Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

tur att du rädda D i god tid då

2009-04-22 @ 09:16:28
Postat av: Amanda

Jag har inte räddat någon.

Det var hans eget val och vilja.

2009-04-22 @ 13:41:54
URL: http://amanainen.blogg.se/
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }