Klagor

Har tänkt länge på detta ämne att jag borde skriva ett inlägg om det men det har inte blivit av... Men nu kommer det!

Jag undrar om vi aldrig blir nöjda?
T.ex. på vintern klagar vi att det är för kallt och på sommaren klagar vi att det är för varmt. På sommaren då det är jättehett önskar vi att det regnade och då det regnar så önskar vi att det skulle vara stekhett. Ni fattar vad jag menar?

Då man kollar på facebook står statusen mer i den negativa klangen... Varför skriver vi nästan aldrig då något bra har hänt? Ser vi bara det negativa?

Det som utlöst min irritation är, då folk klagar på:
  • "Vi har sååååå lite i skolan"
och i ett senare skede
  • "Vi har såååååå mycket i skolan"

Medan man har lite i skolan så tänk före ni klagar!
Njuuuut av att ni har lite extra tid. Spendera tiden på något vis. ARBETA medan ni kan! Speciellt som studerande då lite extra cash behövs.

Oftast då man har lite i själva skolan har man många hemuppgifter på sidan om som ska göras. Var tacksam över att ni har lite mindre i skolan medan det är mycket skoljobb på sidan om.

Vila ut medan ni är lite lediga tills det kommer lite stressigare perioder.


Jag är en sådan människa att jag kan stanna upp och tänka "Varför klagar jag egentligen?" eller "Usch, vad jag låter bitter då jag säger så.".
Jag försöker alltid göra det bästa av situationen. Det är lite av en klyscha men det är bara så.

Alla får ha en åsikt, men om man klagar och vill ha ändring på det så måste man ju vända sig till dem som kan göra något åt det! Facebook hjälper inget. Man måste ju vända sig till de "högre hönsen" på det ställe som saken gäller!


Vad tycker ni?


Bild lånad från Google

2009-11-26 @ 16:18:20 Jag tycker till Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }