Hemma från stan

Hej på er! Har kommit hem nu, eller det har redan gått en dryg timme sedan jag kom hem från stan.
Hade klinisk vårdlära från morgon med en föreläsning i sårvård och vårdplanering. Slutade runt 12.00 och sen for Kata, Susann och jag in till stan för att träffa Jonna och 14.00 gällde Apoteket Svanen. Före det gick vi till Arnolds och åt en bagel. Jag åt en tonfiskbagel! Mums! En bagel är ju billigare än en hamburgare och hälsosammare (om man tar fullkornsbröd) och sen mättar den min mage längre! Plus att man fick en donits för 1€!  Vi funderade nog att fara till Unicafé också men idag lockade inte menyn och sen är det onödigt att lägga 2,60€ på något som inte mättar länge och inte ens är så gott.
Gör som jag! Drick inte så mycket alkohol och spara pengarna till lite bättre mat istället för att äta halvfabrikat som smakar kattpiss. Ursäkta :P Men så är det. Det säger nu jag som har en passion för mat :D

Janå, efter den goda bageln gick vi ett varv till Intersport och kollade lite snabbt vad de hade att erbjuda. Sen bar det iväg för att söka upp Apoteket Svanen. Det var lite bakom takana men nog hittade vi dit. Det var inte ett apotek som alla andra. Verkligen inte. De hade bevarat inredninh och stuff från 1912 så det var riktigt gammeldags. Klassen fick gå dit baket till ett Apoteksmuseum och där var det mycket gammalt. Där satte vi oss ner och fick en föreläsning på långa 2 timmar. Jag var så trött så trött så mina ögonlock tänkte inte hållas uppe. I slutet fick vi gräva åt oss lite apotekslakrits och salmiak. Den där lakritsen skulle de nog ha fått behålla. Yäk. Den smakade så besk. Men salmiaken är alltid god :)

När klockan närmade sig 16.00 var det slut med det hela. Vi gick tillbaka in till centrum och jag skilde tjejerna åt i Kampen och jag fortsatte till Forum och väntade på D. Efter några minuter kom D och sen gick vi till Dressmann för att se på några skjortor åt honom. Hittade två som passade och var fina men priset var lite grymt. Vi ska fara till Östra centrum någon dag och fara till Mr Big och kolla skjortor istället. Jag ska ju till Gigantti också och köpa en present åt D på samma gång :) När vi varit till Dressmann gick vi till Andiamo för jag skulle visa åt D vilka fina skor jag hittat där och blivit förälskad i. Jag skulle BARA visa dem! Men då jag satte dem på foten så var jag kär igen :P Så jag tog dem! De var inte så särskilt dyra heller.. 39,90€ kostade dem. De är svarta lackpumps med öppen tå. Love them! D hittade också ett skopar åt sig själv :) Jag ska ännu ha ett par gladiatorskor, men jag skall vänta till nästa studiestöd och hoppas att det kommer in fler par och sen kan man ju hoppas att priset sänks också :P Dream on får jag väl säga.
Efter skorna gick vi till H&M ett varv, för jag hade snålat på ett armband men det fick vara. Då bar det iväg till Morrisons och äta en maffig hamburgare istället. Verkligen maffig! Jag orkade bara med halva burgaren och tänk då äter jag som en häst! Efter att vi ätit rullade vi ut från Morrisons till Tiimari och där köpte jag lite material. Tänker inte säga nu ifall en viss person läser min blogg :P

Och sen gick vi till bussen och for hem.. Nu sitter jag här då och har inte så stora saker för mig. D sover som vanligt.
Vi ska boxas, träna lite mage och gå ut och gå ikväll :) Jag har så ont så ont i min vad. Kanske en inflammerad muskel..
På samma gång som vi är ute och går en sväng så blir det att svänga in till Prisma och handla lite mat. Blev inget igår då D var så slut efter sitt gympass men nu börjar kylskåpet säga till att det ska påfyllas. Bara han vaknar någon gång :P

Föresten så när vi kom hem idag så hade vi fått två lappar genom postluckan om att de kommer att komma in här på torsdag kl.18.00 och fredag mellan 8 och 16.00 för att göra något. En sak var nu att lufta ur elementen.
Vi kommer ju som att vara hemma på torsdagen den där tiden och på fredag när vi vaknar och när vi kommer hem. Överallt ska jag antastas av bygg-gubbar! Börjar tröttna på sådant nu. Hemma i Närpes hade vi gubbar hemma hos oss och utanför i evigheter så att hela huset skakade emellanåt när man vill sova.. Inte kunde man gå i dushen på morgonen heller för det var ju gubbar där.
Hoppas de bara inte kommer fler dagar.

Tror jag har skrivit tillräckligt för den här gången :)
Hejdåå
2009-03-17 @ 17:49:30 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }