Lunch

Goddag! Har lunch nu :)
Idag äter jag min egengjorda risotto och det är mycket gott! Mycket bättre än något äckligt halvfabrikat..




Vill ni också kunna göra en risotto som mig? Har ska ni få receptet på den här varianten :) Man kan ju göra massor med olika varianter av risotto så.



Detta behöver ni till en RÄKRISOTTO:
  • räkor
  • ris
  • fryspåse med majs-ärter-paprika
  • peppar, salt
  • sojasås
  • fiskbuljong
Koka riset och smaksätt det med fiskbulong. Då riset är kokat så lägger ni fryspåsen och räkorna i en stekpanna och tinar dem. Man ska inte "koka" räkor för då blir de sega! Lägg i riset och smaksätt med kryddor. Färdigt!

SMAKLIG MÅLTID!


Jag cyklade ju till jobbet idag. Det kändes inte alls så långt så det gick riktigt bra fastän jag hade lite motvind. De tog lite mindre än 20 minuter :) Nöjd jag är! Det där ska jag göra om ;)

Då jag kom till jobbet fick jag genast ställa mig och beställa bröd. Idag fick jag säga lite själv vad jag tror att hur mycket som ska beställas ;) Lär nog mig!

Det är bara kassan som gäller nu resten av dagen och kvällen. Kommer att vara mycket folk då det är torsdag.
Nu ska jag äta klart och jag har en liten liten glass till efterrätt ;)

2009-07-16 @ 13:42:52 Recept Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }