Pyssel

Nu är jag här igen :) Jag vet att ni har väntat ;)

Har varit hemma ett tag nu och pysslat på lite. Jag har strukit mina gardiner och ska snart springa in och sy dem, men först måste jag få blogga lite här ute på verandan i solen!



Jag minns inte om jag skrivit om det tidigare men jag har sprättat upp mina, eller våra rättare sagt, gardiner i och med att fönstrena i Vasa är mycket längre och jag är för snål för att köpa nya så jag har sprättat upp fållen nere och uppe. Så nu ska jag bara sy dem så är det klart! Måste mäta och se hur mycket längre de blev. Fönstrena i Vasa är 258 cm långa och gardinerna är från början 220 cm så det såg lite sjukt ut med nästan 30 cm för korta gardiner :P Speciellt då det är en balkongdörr där.

Jag letar bara efter gardiner till vardagsrummet nu och köket ska ha något smått också. I Vardagsrummet har jag funderat på något som går i vitt eller turkost. Vi har svart soffa och tv-bord (som vi fick igår!)så det måste vara något som piggar upp i fönstrena då. Som soffkuddar kommer vi att ha turkosa kuddar så det skulle ju då passa bra med turkosa gardiner också. De behöver ju inte gå helt i turkost men lite iallafall. Det vekar bara vara svårt att hitta gardiner sm går i turkost. Vi får se vad jag hittar!

Köket har bara ett litet avlångt fönster så där tänkte jag ifall jag ska sätta spjällgardiner som är av trä :)

Det kommer nog att bli bra!

2009-08-15 @ 11:54:53 Olika funderingar Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }