Slut fö idag..

Japp, ja ha sluta fö idag nu..elå ja sluta räj 2. a siti å skrivi in mina lektionstider i kalendrin. he je ju som sagt itt sålis att lektion 3 på måndagar har ja finska utan he varierar från dag ti dag å från vik ti vik.

ja kommer troligen hem torsdagen den 4.9 fö tå har ja laangliedit å tå ork ja itt siti inträngd i legenhäiten i 4 dagar.å joanna fyldär ju in 5.9 så e je ju rektit passlit he :)

nu just sitär ja å jetär äppelpaj å dricker varm choklad...namm. men egen äppelpaj je ju allti godast ;P

igår tå vi kom häim så for vi häim å laga matin..baket jieg i runt å skåda nalete i byjin kva som rektit finns där..e finns apotek, 2 mataffärer, r-kiosken, grill, pizzeria, posten, karaokebar, in till bar + restaurang, filmtown bank + automat 2 frissor, glasöganaffär och annat smått å gott :) he je i princip allt man behöver.. ja tror ja itt sku trivs rektit ti bo mitt i vimle..man byöv itt direkt vaar rädd ti vaar uvitjuörd tenn e första man jieg tå man stigär ut jönom dören..
åså har vi ju bussplats rektit nära! vi hyrd nu filmin "säg att du älskar mej" å skåda han furi vi jieg å ligg..ha sitt nalete åv an förr å an verka bra. å an va he å! bare nalete otäck.

ja, kva ska man jier idag då..ja buri första 12.30 jag imrn så ja får nu sov lieng. men vetja e bare vaar ti försök räjd opp legenhäiten så vi nu får on i skick naongang :)

ja hoppas ja ska buri få na studiestöd snart..hoppas på nästa månad!

jag tyckt (å min familj) tyckt att vi a få legenhäit laangt från skolan men ett kva ja a huört så finns e folk som a få ännuliengär ifrån..å just hede me räjsor å tiden ti faar så tala ja just me äin som bor in i centrum att e tar lik lieng fö henar ti faar tiit me spårvagn som fö ås me buss ti Kannelmäki. så ja tycker nu itt e spelar så stor roll..samma kostnader å vi bor åp e lognan område..ja iofs har vi ju ganska liten legenhäit men he lider nu itt jag na åv nu just åtminstone..som joanna sa så kanske e buri märkas tå ien ska lag arbeten så sitär hede anna vö TV. no fö att tåli bruk itt stör mieg..ja liest åp studentin ja häjla tidin framfö TV så he jier nu itt na tror ja :P
vi siir nu itt ens na TV nu heldär tå vi itt har nain digibox :D ja måst ta mie hande extra vi har dähäim tå ja far heim..

jaaja..nu ska ja slut babbla. så ska ja skåd na priser åp buss, tåg å flyg.
hejdoåå
2008-08-28 @ 14:19:22 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }