En blomma i Afrikas öken

Det här är en bok jag nyss läst.

 

Waris Dirie är idag en världsberömd fotomodell. Vad många inte vet är att hon könsstympades som barn. Waris kom till London som 14-åring och bodde dessförinnan i Somalia. Hennes bok är en berättelse om hennes liv, men också ett dokument om kvinnlig könsstympning och ett medel i kampen. Waris arbetar idag också som FN-ambassadör mot könsstympning i världen.

 

Den här boken tyckte jag var riktigt bra! Faktiskt läsvärd! Man fastnar verkligen och vill läsa mera och mera.
Angående könsstympningen av kvinnor så tyckte jag att det var extra hemskt eftersom jag vårdat en kvinna som varit könsstympad och sett hur hemskt det ser ut! Det är oförståeligt att man får göra så! Usch usch.

Har börjat med hennes andra bok nu som heter Ökenblommar återvänder. Får se om den är lika bra :)
2010-06-15 @ 12:10:43 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }