Skitprat bland vuxna människor

Ibland nu när man är ung och får vara bland en massa skitprat så tänker man "Det försvinner nog med åldern.." men tydligen gör det inte det!

Idag på praktiken har jag nog inte hört så mycket skitprat av vuxna människor någonsin. Har hela praktiktiden hört att någon sagt något skit om någon varje dag. Men den här dagen var nog grym!

Från morgonen hörde jag att de pratade om någon som sagt "sådär och sådär" någon dag och hon är "så och så" och "gud vad störande hon är". Brydde mig inte destomer då men sen hörde jag den där samma ramsan flera gånger idag så då började spetsa öronen och lyssna att vad de egentligen säger och vem de pratar om. Hörde då att alla i personalen var så trötta på henne att de ska nog skriva en lista nu till chefen på vad "hon sagt och gjort".

Jag tänkte för mig själv att det här låter ju nästan som några lågstadieungar som skriver en lista till sin lärare om en kompis de inte gillar. Hah!

Okej, egentligen ska väl inte jag uttala mig i och med att jag bara varit där i snart fyra veckor och kanske inte har sett allt som skett på avdelningen och så men jag tycker ändå att det låter så löjligt.

Skitprat finns alltså överallt och i alla åldrar.
2009-05-11 @ 15:53:29 Jag tycker till Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt! jorå helt okej :)

2009-05-11 @ 15:56:50
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/
Postat av: Sjukskötaren

Tyvärr är det nog så där det är också bland vuxna människor som skulle borda veta bättre... Väldigt vanligt hos vårdpersonal också tyvärr, trots att man speciellt inom denna yrkeskategori borde förstå att acceptera och respektera varandras olikheter... Kvinnor kan vara väldigt elaka mot varandra, och sällan vågar man konfrontera den andra, utan saker sker bakom ryggen. Borde finnas mera män i vårdyrket som kunde balansera upp arbetsgruppen litet. Synd att såna här saker sker också helt öppet framför studerande, för vilken studerande är intresserad av att i framtiden komma tillbaka och börja jobba på ett ställe man vet att det snackas en massa skit? Det värsta är ju att man aldrig vet när det är en själv som står på tur att utsättas för tråkigheter.. Bra att du som studerande reagerar över dylika beteenden och att du klart tar avstånd från sånt här. Det visar att du inte bara är etisk mot dina patienter utan också mot dina arbetskamrater.

2009-05-11 @ 18:13:05
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }