Inlagda gurkor

Igår gjorde jag inlagda gurkor :) Eller saltgurkor eller kryddgurkor som de också kallas.
Har blivit en riktig husmor jag nu och kokat saft och gjort inlagda gurkor :D Vad mer skulle jag kunna göra? :P

Det finns massor med olika recept på inlagda gurkor så det var svårt att välja.
Här har ni iallafall receptet jag gjorde enligt:

Detta behöver ni:

Jag tillsatte även blad från svartvinbärsbuskar :)



Tvätta gurkorna noga och skiva dem i tunna skivor.

Ta fram en stor burk eller flera små och tvätta dem också noga.
Varva gurkskivor, dillkronor, senapsfrön och peppar i burkarna.



Blanda ihop ättika, vatten, socker och salt i en skål och rör om tills sockret och saltet har löst sig.

Häll lagen i burken/burkarna över gurkskivorna. Lagen behöver inte täcka gurkorna helt, det drar i sig ändå.
Gurkorna är klara efter några dagar*.

*Efter några dagar får tolkas som man själv vill :)


Tadaa!

Jag kan ju tyvärr inte uttala mig ännu om hur de smakar. Det får ni veta sen :)
2009-08-16 @ 10:16:48 Recept Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }