Praktik, dag 2

Min andra praktikdag.
For dit till redan 7.00 på morgonen och då jag kom dit sov alla patienter ännu så jag fick bara sätta mig ner med jobbarkompisarna och inte göra något alls.

Efter ett tag blev det väckning och jag sprang runt med en sjuksköterska och delade ut mediciner åt patienterna. Jag och hon tvättade en patient och klädde på honom. Gav honom näring via en slang som far direkt in i magsäcken p.g.a. att han inte kan svälja. Delade ut frukost och jag försökte få en dam att äta men hon sa "Nej jag tänker inte äta!" så hon fick vara utan då till slut.

När klockan slog 9.00 bytte jag om till mina civila kläder och jag och en annan sköterska satt och väntade på ambulanser för vi skulle åka med en patient till neurokirurgiska avdelningen i Töölö. Väntade över en halvtimme innan ambulansen kom. Sen så for vi då till Töölö sjukhus. Där var vi tvungna att vänta i evigheter också! Vi for därifrån först 12.15 ungefär.

Då vi kom tillbaka höll de på att äta och jag gick och matade en patient. Patienten var en sån som frågade hela tiden varför man ska äta :P Så frågade patienten mig också om jag varit ute och ridit på sistone...? Haha.. Flummit det där alzheimer.

Efter matningen åt jag själv mat och efter det satt jag bara i kafferummet med de andra och gjorde ingenting ända tills jag slutade.

Har alltså inte gjort så mycket idag. Har mest suttit och tittat i ca 4 timmar idag.

Ny dag imorgon :)
2009-04-21 @ 19:51:55 Studier Permalink


Kommentarer
Postat av: Leia

Hej!



Hur är det?

Kram

2009-04-21 @ 21:00:31
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }