Matpaus

Har matpaus i 25 minuter till och har inget annat att göra nu just så bloggen får lite tid nudå ;D

Var just och åt lite mexicans risotto. Tittade lite på innehållsförteckningen på det vi äter om dagarna. Alla rätter innehåller en massa konstiga ämnen och en massa E-ämnen. Fy! D är känslig mot halvfabrikat så han får alltid ont i magen efter att han ätit den maten. Och jag hålls inte mätt länge av den maten. Så man kan ju fundera hur mycket äkta vara vi egentligen äter i den där skolan. Hur mycket gifter vi får i oss. Nej fyy!
Jag anser ju att skolmat (speciellt med växande barn) ska ha näringsrik och ÄKTA mat! Blir det som egentligen inte billigare att rulla några köttbullar för hand istället för att köpa in en massa färdiga köttbullar som egentligen kanske inte alls är köttbullar? De klarade ju av det förr så varför inte nu?

Jaja, från det ena till det andra. Resan till Seinäjoki gick helt bra bara att Alvin skrek nästan hela vägen. Då vi nästan va framme så somnade han och då skulle vi ju stiga upp. Han håller på och får tänder nu så det gör så ont för honom :/
Rosanna fick nu kärran köpt och Alvin fick en mugg, som var så kul genast! Efter att vi varit på Huvikumpu, som affären hette körde vi till tågstation där D och jag hoppade av då. Vi var nästan en timme i förväg så vi satte oss ner och köpte en smörgås och kaffe/te. Sen satte vi oss på tåget och körde i 2 timmar och 38 minuter. Sen hoppade vi på tåget M och for hem. Det gick snabbast att ta tåget istället för att gå upp till Mannerheimvägen först och vara tvungen att vänta på bussen också.

Då vi kom hem hade vi en massa post vid dörren. Vi märkte också att vi hade haft besök. Några gubbar har varit och bytt ventiler på elementen och de hade smutsat ner så! Vi som hade städat just före vi for till Närpes så att vi skulle komma hem till ett rent hem men det var inte så nu. Tycker ju att de kan väl sopa upp lite efter sig helst.
Såg även att vi hade fått en lapp av dem några dagar före antagligen att de tänker komma 30 eller 31.3 och arbeta så vi måste göra rum åt dem så att de kan jobba. Det skall vara minst 1 meter med rum från elementen. Hah! De fick nog komma och jobba i en lägenhet där vi inte rört någonting alls :P Undrar om de var sura. Men de borde ju nog ha sett på posthögen att vi inte varit hem på länge.

Dagens lektion är inte så givande. Skulle nog ha kunnat vara hemma en dag till. Har etik men hon babblar en massa självklara saker och lämnar på en och samma sak så länge så man orkar inte lyssna. Jag har iallafall fram kirurgiboken så jag läser på det. Ska försöka få boken genomläst idag och jag slutar tidigare än väntat idag, 14.00, så då åker jag hem och tittar på den sista föreläsningen medan D är i skolan och inte kan störa mig hemma :)

Andra planer för ikväll är gym! Måste få röra på mig! Jag hann ju inte med någon spinning i Närpes så jag känner mig lat.
Men men.. Jag ska kolla mina mejl nu :)
Ha d!
2009-04-01 @ 11:13:55 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }