Gågging!

Har ni hört talas om gågging förr?

Inte jag åtminstone! :P Jag läste en artikel i HBL här om dagen om den nya motionsformen gågging.
Först lät det som att de bara döpt om powerwalk till ett trendigare namn men så var det inte.

Gågging är en mellanform mellan joggning och promenad.
Man skall gå snabbt med korta steg och det lär vara effektivt.

Här kan ni läsa en artikel om gågging och vad det egentligen innebär.

Provade lite på stilen när jag gick från bussen en dag och det tog faktiskt ganska bra på!
Det är tyngre än att jogga eller att promenera. Det brände iallafall i mina vader.

Säkert en bra metod men det ser ju lite fjantigt ut :D Men who cares ;)
Jag tror nog säkert att det är bra!
2009-04-17 @ 15:09:24 Träning Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }