Projektdagen

Projektdagen har gått relativt bra. Dagen gick ganska snabbt också, tack och lov.
Vi fick endast 12 personer att göra testet och 17 övriga drack bara kaffe och tog någon broschyr. Men man fick ju känna sig som ett mähä ibland då man försöker förklara åt folk och stå och "kasta in dem" och "antasta" dem.

Alltså ni som inte vet vad jag babblar om så har vi varit med i ett projekt som vill att finländarna ska börja prata mera öppet om sitt alkoholbruk. Nu just är det lite tabu att prata om det. Detta behöver dock inte betyda att man skulle ha något problem, men man ska kunna säga öppet att man druckit 2 öl lika öppet som att man kan säga att man druckit 2 glas med mjölk.

Reaktionerna man fick var "jag dricker inget" och "jag har inga problem".

Inga tidningar ville uppmärksamma denna dag heller. Vasabladet hade väl gjort revolt och lagt in världens största alkoholreklam istället. Hahah!

Jag har annars varit på Zumba ikväll. Riktigt kul var det! Magdalena är duktig och hon bjuder verkligen på sig själv :)

Sovdags snart! Bye
2010-05-12 @ 22:06:46 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }