Svar


Jag sa ju igår att jag är en av dem som söker till en skola i år, fastän jag är på andra året på sjukskötare. Jag har nämligen sökt in till hälsovårdare!

Jag började ju i Helsingfors hösten 2008 och där hade de bara 1 inträdesprov och man väljer senare vilket inriktningsalternativ man vill ta. På "alla andra" ställen, såsom Vasa, väljer man genast vilken inriktning man tar. Sjukskötare, hälsovårdare eller barnmorska. I Vasa har de tre olika inträdesförhör så jag måste söka in till skolan igen. Om jag slipper in då så får jag ju såklart bara fortsätta med min nuvarande klass, för inriktningsstudierna börjar först termin 5(?), om jag minns rätt.

Det var det :)
2010-03-02 @ 09:08:59 Studier Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }