Tentläsningsdags

Hej och hå. Nu borde jag sitta och läsa på tent.. Och jag skaaaa snaart! Måste ju bara få snoka runt lite på fejjan först ;)

Jag är även hungrig så jag borde fixa lite mat åt mig. Tråkigt att fixa mat åt mig själv då D är borta. Tror det blir varma mackisar. Det är gott, enkelt och snabbt!

Dagen på praktiken har gått riktigt bra! Vi har gymnastiserat, ätit mat, lackat naglar, rullat papiljotter och pysslat. Idag har jag även fått åka på ett hembesök och vara med och göra ett MMSE-test (minimental test). Vi gjorde det åt en patient som har blivit ryggmärgspunkterad och skulle kolla hur hjärnan reagerade på detta, om det ledde till det bättre eller sämre. Jag tyckte det var riktigt intressant! Patienten hade blivit mycket bättre från första gången de gjorde MMSE-testet åt patienten. Tydligare tal, bättre rörelseförmåga o.s.v. Vår kropp är nog lite konstig :)

Annars sa denna sjukskötare att jag ska få ta blodprov av någon nu innan jag slutar. Gud vad kul! :) Jag sa att jag gärna övar! Det är ju med övning man lär sig.

Nu har jag bara 5 dagar kvar ;) Nice, nice!

Såg att jag äntligen fått in mina studiepoäng jag tjatat om så att få in. Nu ÄNTLIGEN! Nu är allt under kontroll. Jag har bara att klara immunologi och fysiologi och få 5 poäng, och sen då jag är klar med den här praktiken får jag 15 poäng. Jag ligger på 78 poäng nu! 12 poäng från att få jobba som närvårdare och det har jag nästa vecka ;)

Fooodtime!
2010-02-10 @ 15:37:12 Studier Permalink


Kommentarer
Postat av: Lina K

Borde också läsa på tent...har undvikit det hela dagen nu ...



SV: Tycker Runebergstårtorna som man köper i butiken är riktigt äckliga, men de man gör själv blir goda! =)

2010-02-10 @ 19:02:54
URL: http://eimk.blogg.se/
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }