Räkcroissanter

Jag har gjort de här croissanterna för ett tag sedan men jag har tänkt jag ska ge er receptet :)
Tänkte även jag skulle skärpa mig på den fronten och börja dela med mig av mina recept och börja framförallt lägga upp mer bilder! Det har blivit lite dåligt med sådant på sistone... Tyvärr!

Jag tycker croissanterna ger riktiga sommarkänslor!

Det här behöver ni:
  • croissanter (antingen hemmagjorda, deg eller färdiga)
  • ägg
  • salladsblad
  • tomat
  • räkor
  • dill
  • majonäs

Jag använder mig av en konservburk med deg inuti! Räcker åt 6 croissanter.

 

Då man drar av pappret så ploppar det ut deg. Alltid lika kul att öppna burken :D

 

Bred ut degen. Du ser att det är färdigt utskuret var man ska skära. Det är bara att skära löst dem!

 

Just sådär.

 

Sen skär man ett några centimeter långt hack i den breda ändan.

 

Sen rullar man ihop dem löst till croissanter. Pensla dem med ägg. In i ugnen, enligt vad som står på burken!

 

Fina bruna croissanter.

 

Nu till det roliga!

 

Skär upp croissanterna och fyll dem med allt gott! :)

 

SMAKLIG MÅLTID!

2010-04-11 @ 14:52:46 Recept Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }