Lördagmorgon

Godmorgon :)

Vi har sovit länge här nu på morgonen, vilket har varit underbart skönt. Dock har min urinblåsa varit full sedan 7 i morse och jag har tänkt vinna över den utan att gå på toaletten ännu. Fast vem tror ni att vinner? Hahaha.. Tänkte bara ni ville veta.

Som ni ser så hann jag inte riktigt blogga igår. Det var så mycket ståhej.
Gårdagen började ju med en praktikdag på instrumentvården. Det var en riktigt otroligt tråkig dag. Medelåldern på tantorna som jobbade där var 46 år och det var sådana som jobbat där i tiotals år och tyckte det var lika roligt ännu. Alltså jag fick sitta och putsa instrument för instrument. Och sen skulle man sortera dem i operationslådorna och sen vidare in till steriliseringen. Gah! Ett riktigt terapijobb. Jag tröstade mig iallafall med att jag bara behövde vara EN dag. De finska sjukskötarstuderandena måste vara EN VECKA och närvårdarna TRE VECKOR! Jag fick ju även åka hem två timmar tidigare ;) Jeij!

Då jag kom hem var jag först via Loppis och tänkte reda upp lite i min hylla. Sen hem tillbaka och där tog jag en powernap och duschade, innan vi for och hämtade L hit från bussen. Då körde vi till Prisma och handlade. Där var det mycket folk! Hjälp. Jag märkte heller inte riktigt av någon livmedelsstrejk i hyllorna. Affären hade nog hamstrat så otroligt med mat :P Så vi fick iallafall det vi ville ha.

Igår fixade jag en tacopaj och jag gjorde även mjöd. Ni ska få recept och hela faderullan sen! Jag lovar :) Men nu är jag på D's dator och har inga bilder här.

Idag ska vi ut på stan en stund och småshoppa :) Nog för att jag inte vad det betyder, men vi ska iallafall åka ut och vara lite social. Mamma och syster ska hit idag också och jag väntar med spänning på att få min studentmössa! Ska ju ha på den på vappen då vi ska ha picnic med några vänner :)

Nej, nu måste jag sluta skriva innan det blir en hel roman.

Ha en riktigt bra dag så hörs vi senare! Med bilder också ;) 
2010-04-24 @ 09:18:32 Allmänt Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }