Filmer

Igår kollade vi filmen The Box.
Det är en thriller och Cameron Diaz är en av huvudrollsinnehavarna.

Den handlar om att en familj får en låda av en okänd person och inuti lådan finns en "knappanordning". Den som trycker på knappen får 1 miljon dollar, men samtidigt kommer någon okänd att dö.


Jag tyckte den var dålig! Usch! Hade förväntat mig mer.
Det var en psykologisk thriller, som var mycket märklig. Alltså den var riktigt, riktigt konstig.

Den var på top 10 för mest hyrda filmer så jag tänkte att den säkert är bra, men icke! Fast gillar man märkliga filmer som är psykologiska så gillar man den säkert.


I fredags kollade vi en annan film. The Animal II
Vi har kollat ettan tidigare och den var bra.

Det här är en fängelsefilm. En actiondrama, så det händer något här!

Den handlar om den s.k. Animal som sitter inne i fängelset för mord, som hans son egentligen har begått. Han förflyttas till ett annat fängelse och där börjar fängelseprästen göra upp en plan för att sätta dit hans andra son för mord. För att rädda sin son dras han in i spelet och måste göra en massa dödsmatcher inne i fängelset.



En bra film, om man gillar action! Jag gillade den.
Den bär ju även på ett budskap.


Ikväll blir det att hyra en till! :)
2010-04-11 @ 14:21:24 Jag tycker till Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }