Nudelsoppa med kyckling och purjo

Det här var första gången jag provade på detta recept och gott blev det ändå!
Det är ett Isodiet-recept så det innehåller ingen extra salt, utan endast kryddor.

Detta behöver ni:

  • 160 g kycklingfilé (jag ökade lite på mängden kyckling)
  • 40 g glasnudlar (ökade också på denna mängd)
  • 70 g färsk svamp
  • 1 medelstor tomat
  • 5-10 cm purjolök
  • grönsaksfond
  • färsk chili
  • en liten bit ingefära
  • 1 vitlöksklyfta
  • 2 tsk olivolja
  1. Skär kycklingen i små bitar och lägg i en kastrull med vatten så att det täcker kycklingen. Koka i 5 minuter.
  2. Lägg ner nudlarna och koka i 10 minuter.
  3. Tillsätt svampen, hackad tomat, skivad purjo och grönsaksfond. Koka ytterligare i 5 minuter.
  4. Tillsätt hackad chili och riven ingefära. Pressa i vitlök och ha i olja.
SERVERA!


WOILA!


Det här var riktigt gott!
Jag tillsatte ingen salt alls utan saltet kom från grönsaksbuljongen och resten sköttes av alla kryddor så det behövdes heller ingen extra salt.

ENKELT som tusan var det också. Det var ju bara att hacka allt och sätta i en kastrull :P
2009-09-14 @ 16:32:07 Recept Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }