Ceasarsallad ala Ama

Nu har jag förberett ceasarsalladen! :) Själva salladen är klar och krutongerna är klara, det är bara kycklingen som ska grillas i ugnen ännu. Ja, ni läste rätt, GRILLAS i ugnen :) Ni visste väl att det finns en grillfunktion på ugnen?

Oj, vad jag är hungrig! Men måste vänta ca en timme ännu.

Ceasarsalladen innehåller:
  • sallad (jag tog isbergs och vanlig)
  • körsbärstomater
  • parmesanost (fanns inget i affärerna här i närheten så jag kör på vanlig ost)
  • gurka
  • grillad kyckling
Krutongerna:
  • rostabröd
  • vitlök
  • smör
  • peppar
  • salt
Skär brödet i små fyrkantiga bitar. Smält margarin i en stekpanna med pressad vitlök, peppar och salt. Lägg i brödbitarna och stek tills de är gyllene bruna.
Lägg inte i krutongerna färdigt i salladen för då blir de slaskiga och mjuka. Var och en får tillsätta dem direkt på tallriken.

Och jag vill ha varm kyckling till salladen så därför grillar jag dem senare :)

Så härligt fin sallad!

 

2009-10-14 @ 18:19:41 Recept Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }