Att vaccinera sig eller att inte vaccinera sig, that's the question?

Har sett många artiklar om svininfluensavaccineringen och folk pratar om det. Sist jag kom till jobbet sa de där att personalen där måste vaccinera sig (inte jag i och med att jag inte är ordinarie personal).

I en tidning i helgen stod det på första sidan att det är farligt att låta bli vaccineringen så att man borde vaccinera sig. Då man vände blad stod det att vaccinet är farligare än själva influensan. Så vad ska man tro då?
Någon har dött av vaccinet, någon kan bara gå baklänges på grund av vaccinet o.s.v.

Själv är jag mycket skeptisk mot hela svininfluensan. Jag tror bara att det är en stor hysteri och företag vill få ut pengar på vaccinet. Inte har ju någon annan dött av svininfluensan än de som skulle ha dött av en vanlig influensa?
Så jag kommer troligen inte att vaccinera mig. Jag kör nog bara på intensiv handtvätt.

:)
2009-10-26 @ 14:40:04 Olika funderingar Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }