Kämpat

Ja, jag skulle berätta lite om vad jag kämpat med i skolan :)

Okej... I och med att jag gått på Arcada ett år så ska jag ju få alla de kurser jag avlagt där till godo här på Novia. Det var en kurs jag inte hade fått och jag ansökte på nytt om att få det till godo och jag fick inte bu eller bä den gången.

Då tog jag saken i egna händer och printade ut kursbeskrivningen för Arcadas kurs och Novias kurs och de båda lät precis samma. Jag pratade med programansvarig och hon sa att jag nog borde få den till godo men att jag skulle prata med hon som hade kursen och idag fick jag mejl att jag fick den till godo! Jah!

En annan sak är att jag haft 4 veckor långvårdspraktik på Arcada och här på Novia har de haft 10 veckor åldringsvårdspraktik. Så då frågade jag upp på samma gång hur jag ska ställa till detta. Jag kommer att ta 6 veckor till på något åldringshem på något vis. Kommer antagligen att ta praktiken på samma gång som jag går i skolan och arbetar på sidan om ;) Det kommer säkert att bli tufft, men jag vill inte lämna efter så mycket och programansvariga tyckte att det är bäst om jag tar åldringsvårdpraktiken det här läsåret. Så vi måste se hur vi pusslar ihop det! Jag ska alltså vara 30 dagar till på ett ställe.. Jag önskade att få vara på ett åldringshem eller serviceboende där åldringarna kan klara sig rätt bra själv. Har ju provat på det där med där de är helt sängliggande.

Enda jag inte fått klart är 2 poäng från finska och 1 poäng från svenska. Arcada hade 5 sp för var och en men Novia har 3 respektive 4 poäng för de kurserna. Men jag har rätt att få alla mina poäng jag samlat ihop.

Det är mycket det här! Men det är helt klart värt det :) Jag trivs så bra!
Jag sa igår åt D att jag tycker det är så kul att gå i skolan nu just :)
2009-11-20 @ 14:49:36 Studier Permalink


Kommentarer
Anonyma och elaka kommentarer publiceras ej.
Jag svarar inte på anonyma kommentarer.



Skriv din kommentar här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Adressen till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }